Tuesday, July 26, 2011

oh Durian

Musim durian kali ni lain daripada yang sebelum ni..ini xde kena mengena dengan peralihan waktu musim atau penemuan durian sebesar gajah..tapi yang pelik kali ni ialah 'aku'..nak tau kena baca sampai habis..

start bulan jun tahun ni, berlonggok2 durian dijual di tepi jalan dan di pasar malam..aku tengok jadi teringin la jugak..tapi masalahnye xde member gile durian yg boleh aku pau seulas dua..sebab aku xde la gila sampai nak beli sebijik makan sensorg..so kalau lalu je tepi org jual durian aku tengok aje la..

ye aku memang bukan hantu durian..kalau makan pon sekali hadap paling banyak 3 ulas je..tiap kali papa bwk balik dari kebun dulu, yang selalu perhabiskan cuma adik bongsu aku n mama..diorg paling suka durian dlm famili..n tiap kali ade durian diorg slalu tanye, "cukup ke?habis nanti jgn menyesal" memang aku x menyesal....

tahun ni, aku p field trip buat keje kat kebun kelapa sawit..kebetulan kebun tu ade pokok durian skali..so, sampai2 je, owner kebun tu p kutip durian yg dah gugur and kopek kat situ jugak..jadi breakfast aku la di pagi hari..tgh2 lapar makan durian..n surprisingly, boleh pulak aku telan satu per satu ulas non-stop sampai la x nampak isi lagi kat pangsa2 durian tu..mungkin sebab lapar..mungkin juga nikmat makan di dalam kebun beramai2..ape2 pon kali ni aku makan byk drp biasa..


best jugak sbenanye dpt p field trip tu..makan durian n dgr durian jatuh..yg xleh nak lupa masa p kat satu pokok sawit ni yg btol2 bwh pokok durian..lepas beredar dari pokok tu, baru je jalan dalam 10 meter 'duuuppp!' jatuh sebijik kat spot yang sama aku berdiri tu..alhamdulillah, nasib la x jatuh masa aku berdiri kat situ..kalau x 'masok paper Metro Harian' la bak kata Dr H..

selepas selesai keje aku kt situ, owner kebun tu bwk la kitorg p kat umah sorg owner kebun yg len..p beli durian selonggok utk kitorg bwk balik..

mula2 igt xmau amik, tp bos dah soh amik 2 bijik aku bwk je la p lab aku..offer kat Lincoln mamat pakistan labmate..muka dia sgt excited mula2 sbab dia crita ade kwn dia habaq pasal durian, "it smells like hell but tastes like heaven"..so, masa aku dh kopek durian guna sudu besi, mula2 dia x reti camne nak amik seulas durian tu..dia igt leh amik kecik, aku perhati je la dia amik sudu aku p kaut yg kat hujung sikit..rase nk tergelak tgk mamat tu terkulat2 mase makan..haha dia x suka rasa durian rupenye!pastu aku tunjuk cara nak amik seulas, amik ko besar gile seulas tu..pastu dia dah sentuh satu aku paksa amik makan yg dh disentuh tu..hampa btol mamat tu merasa durian yg x sesedap yg disangka..then sebijik tu aku n labmate lg sorg la perabiskan sbab mmg tinggal kitorg je dlm lab time tu..

satu lagi aku bwk balik bilik, makan lg 3 ulas pastu yg selebihnye aku masukkan dlm tupperware utk bwk balik kampung the next day...x terkira la bape byk durian aku makan hari tu..nak tido pon susah sbab panas gile badan mcm org demam..sedar2 dr tido pon badan panas lagi..first time melantak durian sampai panas badan...

balik2 kampung, the next day parents aku beli durian yg dah kopek isi kuning..sedap berlemak, aku melantak lagi..a day after tu parents aku beli lagi durian kampung 9 bijik..melantak lagi..so, 4 hari berturut2 kenduri durian..mmg lain drp kebiasaan lah utk aku..buang tebiat melantak durian pulak..

0 comments:

Blogger template 'PurpleRush' by Ourblogtemplates.com 2008